Bancontact aanvaarden?
Voordelig en direct
Bancontact is de meeste gekende bankbetaalmethode in België en is dus de ideale betaalmogelijkheid om te activeren. Door middel van deze betaalmethode betalen klanten via hun eigen vertrouwde bankomgeving. Deze betaaloptie is dus essentieel wanneer je betalingen, in de webshop of op jouw betaalautomaat, wenst te gaan aanvaarden.
Betalen met Bancontact
Internetbankieren via Bancontact is voor zowel de ondernemer als de klant zeer praktisch en op veel vlakken vergelijkbaar met iDEAL. De klant vult het kaartnummer en de vervaldatum van de betaalkaart in en keurt de betaling vervolgens goed met een ‘digipas’. Wanneer de betaling door de klant succesvol is uitgevoerd komt de status bij de ondernemer direct als ‘betaald’ te staan. Hierdoor kan jij als ondernemer gelijk verder met de volgende stap: de levering van de bestelde producten.
Bancontact acquirerlicentie
Wij, als PAY., hebben ook nog een bancontactacquirerlicentie. Dit houdt in dat Pay. in staat is om deze betaalmogelijkheid direct aan haar klanten aan te bieden, zonder de tussenkomst van een derde partij. Naast het collecteren van Bancontact betalingen worden deze betalingen ook direct door de leverancier van de internetkassa verwerkt. Ook voor jou als ondernemer brengt dit voordelen met zich mee. Door een lagere afhankelijkheid kunnen wij een hogere stabiliteit en een nog snellere afhandeling garanderen.
Mobiel betalen via de Bancontact-app
De verkregen acquirerlicentie biedt ook een groot voordeel voor jouw Belgische klanten. Dankzij de directe relatie met Bancontact kunnen consumenten via onze internetkassa direct met de smartphone app afrekenen. Klanten worden door het scannen van een QR code in het betaalscherm automatisch doorgelinkt naar hun Bancontact-app waarin zij de betaling kunnen bevestigen. Bovendien kunnen bestellingen vanaf een smartphone direct vanuit de app worden bevestigd. Klanten hoeven dus geen kaartgegevens of vervaldatum meer in te vullen en het gebruik van de kaartlezer is ook overbodig. Hierdoor wordt de drempel om te bestellen voor de consument nog lager en de conversie voor de handelaar hoger.